Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

SASER namamu teratas 2: KISAH SASER

  • Wednesday, March 17, 2010
  • bersempena dengan kejayaan bekas sekolahku yg tersayang, SASER...aku wat post satu entry khas tuk warga SASER! sbb x der keje len dah!

    1stly time pat surat SBP dan tertulis SM SAINS SEREMBAN mmg x rase gembira lsg apatah lg rase terharu. sekolah yg x pernah didengari lsg nie,dan terletak kat kampung yg "dicintai" sgt nie lagi lah rase x excited lsg. setelah google2 jap, dan tertulis kat situ merupakan sekolah 2nd hand dan sekolah terbaik n9 hati pon rase rela bersekolah di situ. agpon agak ramai dak2 SMK BTHO2 nie yg g situ termasuk dak yg duk sebelah aku nie, afzyim bin azlan. sumer sekali yg pat offer 6 org n yg g 5@4 camtue. time ari pendaftaran tue, perasaan aku kat SASER telah berubah 100% setelah mendengar ucapan pengetua masa itu, Tn.hj kamaludin yg amat bersemangat. mmg agak terkejut jgk lah dgn semangat dier dan cg2 yg begitu teruja dgn ranking dan result spm. tyme tue harapan aku amat tnggi dan yakin bahawa keputusn aku bersekolah d SASER amat tepat.

    dipendekkan cerita, semase f5 barulah aku terase sgt pengorbanan2 cg SAINS SEREMBAN. sampai aku fikir kalo x pat at least a2 aku mmg sgt bersalah kat cg2 tue.tiap2 mnggu pasti sibuk dgn bengkel.tiap2 mlm der cg mengajar. tiap2 petang cg balik lambat. di sini aku ceritakan beberapa org cg yg amat berdedikasi dan sgt berjasa kat aku nie:

    1)PN. Jennytha Norbi
    -cg physic epsilon batch 6
    -sgt tegas dn garang tyme f4 sehinnga digeruni
    -cg plg sporting skali
    -cg yg sgt berdedikasi, bygkan setiap malam jumaat dan hari ahad juga buat kelas. dan cnfrm lsg x dibayar satu sen pon. beliau akan ajar satu topic tue sepaham2 nyer, dan make sure semua kelas phm.
    -setiap kali exam akan kasi ranking subj kat kami....dan slalu bangga dgn kelas aku! sbb cg saya dpt a1!!
    -v.experienced tande kertas spm. tiap kali exam, discuss kertas mmg lamer. byk gler tips beliau kasi!

    2)PN.Zaiton
    -cg sejarah, musuh pn.jennytha(actually best friend!!!)
    -suaranyer sgt lanatng,mmg susah nk tidur...tp still sbb sejarah ramai gak tidur
    -sentiaser kasi semangat kat student and slalu blanjer gak!
    -sgt kelakar dan sporting. bler mengamuk, mmg x diduga lsg
    -sgt mementingkan ranking(cam pn.jenntha, satu sekolah nie pentingkan ranking!)dan cam biaser kelas aku nie top r gak sebelum kelas yg dipijak dibawah mengancam~ huhu
    -pedukung akademik utama saser

    3)Cg.Rossita.
    -cg kimia
    -sgt berdedikasi dan semangat tinggi
    -tiap2 hari balik kul 6 petang sbb wat kelas dgn student. kne wat appointment dlu... tapi 3 kali jer aku g, tue un bler nk dkt spm.
    -v.experienced, x yah tgk buku pon. cnfrm akan phm ape2 yg diajar
    -kalo kac note, insyallah bnder tue akan kuar spm!!! tyme spm,aper yg dijangka kuar mesti kuar. mmg HEBAT!!
    -pantang org kutuk SASER...

    4) en. rosli
    -pk akademik, n cg add math kot...x pasti. der org cter yg beliau merupakam guru kelas pertama math, that mean ketua ker taw org yg buat soalan...(gossip jer)
    -tiap2 perhimpunan jumaat akan kasi talk pasal akademik,ranking, dan tkc
    -tunjang utama akademik saser, tanper beliau saser susah!!!
    -sgt bersemangat, dgr talk cnfrm nk belajar 24 jam!!!

    *tidak dilupakan sumer guru2 epsilon batch 6 pn.aziah paimin,pn.aini,pn.airin,ustzh najdah dan sumer warga pendidik saser.

    ramai org mungkin tidak berpuas hati dgn pencapaian saser ini, tapi ini sumer bkn usaha pelajar, tapi usaha penat lelah cg2 saser. mmg amat susah utk pastikan semua pelajar score dlm spm sekaligus menjadi no1. itu bkn kerja mudah!!! sumer cg saser mmg byk berkorban dan anda semua mmg layak untuk semua kejayaan saser ini.

    aku amat yakin bahawa kejayaan saser 80% adalah usaha cg2 dan 20% shj usaha pelajar. saper2 sajer yg msk saser cnfrm akan cemerlang dan pasti sng jer pat str8 a dgn satu syarat jer iaitu keinginan!

    batch 6 mungkin menjadi batch yg so-so jer bg sejarah SASER. tapi sumer mesti ingat tyme batch kteorg r byk bnder yg berlaku. hanyer satu ustazah jer tuk subj PAI, cg bio x cukup, pegetua x der n so on. dan yg plg penting, sbb utama batch aku x brape nk perform sbb maksiat yg berleluasa. compare ngan senior, batch aku leh dilabel sbg kritikal!! wtv is batch aku still no1 sbp, n 4th in msia. aku rase batch jr nie lbeh bgs sbb x der maksiat kot(berdasarkan sorang jr nie)..tp aku x caye!

    syabas kepada semua cg2 saser....anda mmg HEBAT!TERBAEK!! teruskan semua usaha anda selama nie.

    SASER NAMAMU TERATAS TAKKAN SASER HILANG TAKHTA!!!!

    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...