Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

2 weeks more....

  • Monday, April 18, 2011
  • baru shj menghabiskan exam trial dan sedang menanti keputusannya esok hari, mejangkakan PHYSIC dan MATH masih gagal ditawan...

    ADUH!! PHYSIC SL.... aku sudah try bermacam-macam-macam cara....dan lantaklah ko nak wat camner! aku tak hingin nak berputus asa...thats not my words...g mampus kalo gagal! aku still nak berusaha gak...u totally demoralize me!

    kawan aku baru sahaja memberitahu satu cerita kurang enak yang memang lama aku dijangkakan(sebagai seorang yang tidak bergantung kepada nasib baik)

    Manipal University memang terbaik....TAPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! itu kat INDIA jer.  MANIPAL kat malaysia nie macam hampeh! konon wat twin-program sebab nak practical kat MALAYSIA tanah tumpah darahku..TAPI realitinya yang berlaku ialah diorang "campak" student diorang kat Hospital Muar, dan doktor kat situ wat bodo jer dgn diorg...ibarat cam "SAMPAH". dan system di Malaysia sangat-sangat teruk. dan for medic diorg ader kuota untuk pass iaitu 60-40% sebab ader undang-undang yang tak bagi graduate ramai sgt doctor... even student manipal sendiri cakap CYBERMED lebih bagus????

    cerita ini sangat menghancurkan moral!!

    oleh itu, lupakan cerita tadi....dan buat lah cerita fantasi anda sendiri.....macam tak biasa dianayer kan? alah bisa tegal biasa....tak kesah langsung!

    p/s: CERITA ini hanya berdasarkan pengalaman abang kawan aku yang masih menuntut di manipal melaka....

    1 comments:

    aSf said...

    good luck btw.we're sitting our trial this week

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...