Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

dilema 3;rasa bersalah, senior/junior + rmc mati, buli,down

  • Friday, June 25, 2010

  • 1) bler junior msk?? aku x ingat tarikh dier....wah gembire tgk kanak2 ribena nie nnte...motif??? aku x involve ape2 kecuali jual buahan ...plz ler!!! dah nk bankrap per..n maen2 ngan adek2 tyme orientaci, jadi fasi tuk 1 jam jer. maen aper ntah aku x sure, tarik tali kot?? kejadah nye


    2) sejarah lampau, dan tradisi?? di SASER, temanya; x baik ngan junior. bagi kiteorg dulu, adek2 nie menyusahkan, problem jer lebeh! kalo duk kat meja bulat(mesyuarat)selain gossip hangat, isu junior yg akan timbul. junior dorm aku pon aku x brape nak ingat nama diorg n ader yg aku x taw lansung , biaser r org busy!!ditambah sbg org penting?? itu tipu~

    >aku sebagai org peting<


    3)tradisi dan sejarah KMS...senior IB sgt baek dan berfunction.....so itulah tema aku tuk junior.sumpah aku terkejut dan terharu tgk senior camnie( IB jer...n plus lelaki!!) aku sebut nama Rlau gak, sbb dier baca blog nie. motiff gler.....



    4) BULI....aku x pernah dibuli??? maksud aku dipukul lah...ape maksud buli ha?? kecuali mengosok baju BON??? x kesah, aku sangat menghargai?? pengalaman lampau tue!!  bagi aku BULI ialah didikan TIDAK FORMAL...n aku support buli fully. kalo x dak2 nie manja sgt??? fahaman lampau r...bagi SBP. 


    5) so tidak heran bagi sekolah2 cam bagus yg ader BULI.......SAS, RMC, SDAR??TKC?? MCKK. n mmg sedia maklum bnder itu berlaku. sbb BULI ialah didikan TIDAK FORMAL lebih2 lagi kat RMC tue. jadi kalo ader skrip lakonan yg terkejutz ader BULI kat rmc tue sah2 palsu gler! dah meninggal baru tergedik2.......temanya PREVENTION IS BETTER THAN CURE(cam salah kn??)


    6) aku mmg anti ngan RMC nie....sbb before this ramai yg terhegeh2 terUP RMC nie, skrip: berdisplin lah?? smart lah?? etc??? mmg CAM BAGUS. jadikan kejadian ini sbg pengajaran ek, org len mati sbb berjuang kat medan perang k, nie mati sbb dibuli??? such a waste! so sorry kat famili dier~al-fatihah tuk adek nie...



    7) nie nk story satu cter kat skola dlu; biasa lah org pentingkn??? so aku jadi one of panel yg select jr. as perfect tuk block aku. jadi yg plg mulut kepoh aku jer lah, cam biasa...so aku tukang reject2 dak2 nie. sah2 gler kuasa kan?? camner ntah citarasa aku, sumpah biased gler!!! der sorang dak nie, house master n panel len suggestkn dier, tapi aku tolak semata2 dier x prnh bagi salam kat aku??? jahat x aku nie??? 
    n dier r aku rase junior yg plg baek kat block tue. rase bersalah gler yg x akan hilang


    >kami yg gila kuasa!!!<
    from left: atod,kfad,boni kurus??,alep,panja,usop,nasz(gemuk),aku luper, amir asyraf


    8) nilai dan pengajaran: bacalah novel world lit!! sumpah mrepek.... jgn GILA KUASA. sbb tue aku x nk berkuasa dah??? cukup ler zaman kegemilangan??? aku dulu. sumpah x gemilang!!! gaga


    9) down gler after baca 2 blog nie....diorang sgt laser!!!!arghhh......
    - silaserazwanali.blogspot.com( laser cam babi.....x hingat dunia akhirat. mentor???>> nie laser org bodo
    -abdhaq.blogspot.com( laser yg makan dalam)>> laser org pandai!!


    10) welcome sem 3.....wor lit dah 800 words, cam best wat!!!!  hanafi silalah baca blog aku tanpa segan silu!!! azam&semangat sem3: g genting!!!!!!

    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...