Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

cerita RESULT IB

  • Thursday, July 7, 2011
  • assalamualaikum.

    3 minggu ini merupakan minggu-minggu yg membawa khabar gembira kepada keluarga aku. dimulakan dengan akak 2nd aku dpt kerja, akak 1st aku pulak akhirnya berhenti kerja setelah berbulan-bulan lamanyer aku boikot dier (aku x suker kerja die) and the following weeks dpt kerja baru yg lebih bagus dan sesuai dengan kelayakan dier. Minggu ini pulak turn aku iaitu mendapat a good result in IB.! alhamdulillah..... IM SO PROUD WITH MYSELF! eventhough mostly org xkan phm significance 37 points in IB, tapi aku masih sgt bersyukur!

    kebanyakan subject menepati target aku kecuali CHEMISTRY and MALAY. aku target Chem dpt 7 and Malay dpt 6 as aku jawab merapu gler tyme malay. But lastly rezeki aku lebih dkt Malay...Malay dpt 7 and Chem dpt 6. tak sia2 aku membuat latihan esei Malay dan terketar-ketar berjumpa dengan Pn. Azizah(ini sumer salah Pian!)  For Chem aku rase maybe aku slack dkt lab report sbb masa hantar ari tue banyak markah rendah...and aku tak pernah buat report pon sebenarnye, lebih byk teknik plagiarize digunakan.

    yang lebih mengharukan I got C for my EE in Chemistry....OK, aku sgt-sgt-sgt-sgt-sgt bersyukur dgn ini. Aku target just Pass and free from plagiarism. The truth is aku x pernah buat experiment EE pon selamer ini!! (plz dont tell to anyone)hahaha. how i got my experiment result??? haha....men taram jer! lagipon tyme tue supervisor x der, tgh cuti bersalin lagi lah sesuker hati aku wat EE nie. But i still got a lot of knowledge from this.

    the bad part is, same as last year ramai jugak yg sangkut...hopefully the appeal will be proceed very well. dont compare us with BANTING.....I hate it! and never compare us with our JUNIORS. with took different SUBJECTS! semuanye adalah ketentuan Allah......sudah tiba masanyer pelajar-pelajar KMS yang bakal ambil peperiksaan IB bangkit dan melawan  ketidak adilan yang berlaku(eh....lari topik!) tapi this is time for college to do some changes..... contohnyer dengan menjadikan BANTING sbg MUSUH ker??? ok, aku gurau jer!


    Mari Sama-sama Berdoa mendapat Jalan terbaik dariNYA...dan jangan sesekali berputus asa dari RAHMAT ALLAH.

    p/s; sudah byk kali kne kutuk dgn anak murid sbb pakai nset buruk! huhuhu

    4 comments:

    shikin said...

    hahaha anak murid kau derhaka. aku pon sama chem aku target 7 tapi 6.

    Kh0| said...

    hahaha...
    tak habis-habis nak bermusuh dgn KMB..
    nway.. congratz..

    ble nak grak kolej amik result..?

    DR.BONNY said...

    khairin inilah cara radikal yg belum digunakan... i learn this from saser and its working! hahaha

    Mizwar Mukhlis said...

    PErghh hebat la abng... sya kms IB batch 8 tgh tggu result skrang/...huhu

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...