Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Angan-angan kosong 2012

  • Saturday, December 31, 2011
  • waktu di INDIA tepat 1.00 pagi pada tarikh 1/1/2012. tiada apa2 istimewa kecuali kebosanan seperti biasa dlm bilikku yg indah. setiap kali tahun baru mesti masing2 buat azam bagai yg selalunye hanya tinggal sebagai azam..tue pon kalo ingat kannn.

    Jadi pagi tadi semasa Venuu(lecturer anatomy yg diminati gadis2) yg tidak disangka-sangka masuk ke kelas histology. Untuk mengelakkan diriku tertido seperti rakanku disebelah, aku berangan-angan jap perkara yg hendak dilakukan pada tahun 2012 selain dari balik ke rumah!

    1) Menjadi lebih kacak dari Aoran Aziz



    ramai org kater yg muka aku nie seakan-akan dengan Aoran Aziz? ker aku salah dengar?? ker org kate muka aku cam TEMPE? konfius!...setelah menonton cter ombak rindu yg hampeh dan si mamat nie jadi lak juri Maharaja Lawak Mega final walaupon cam meggong semcam, aku terus yakin dan percaya akan jadi lebih kacak dari dia.

    motiff utama untuk menjadi kacak; Klinik Gigi aku nnte mesti ramai gegirl nak dtg~


    <<<<<< BUkti yg aku sedang berusaha menjadi lebih kacak dari si Aoran tue!

    2)Melancong sekeliling tak hingat dunia!


    dalam saat kesepian membukak FB yang x der notification tue...news feed aku penuh dengan gambar2 manusia dari serata pelosok dunia;IRELAND,LONDON,EGYPT,ISTANBUL,JEPUN,AUSTRALIA dll.... terase sadis jer nk upload gamba2 keriangan di India nie.suka saya nyatakan 80% rakan2 fb saya belajar diluar negara(pathetic gler!). tipu lah kalo x rase jeles kan, lebih2 lagi bergelumang dengan kepanasan bersama-sama tempe menyebabkan aku pasrah("pasrah tu berserah bukan redha"-Ombak Rindu ...x phm motiff aku selitkan ayat LISA SURIRUMAH nie) jadi penyelesaian utama ialah TRAVELLING!

    3)Mempunyai rm10k dalam bank


    kalo nk melancong bagai mesti kne ader ongkosnyer bukan.....jadi WAJIB lah berangan untuk mempunyai wang yang beribu-ribu dalam Bank. oleh kerana elaun hanyalah usd500 jer...jadi HARUSLAH berjimat-cermat makan di mess. PROMOTION;MESS sedap kot!



    4)Menjadi peniaga yg berjaya.


    untuk merealisasikan angan-angan sebelum nie, satu solusi perlu dicari supaya matlamat dapat dipenuhi. Oleh hal yg demikian, aku perlu meningkatkan hasil kewangan tanpa mengharapkan dwet MARA yg ciput tue selain membuat investment dlam ASBN. HARUSLAH aku menjual kain-kain saree dengan harga ratusan henget kat Malaysia. Untuk mengukuhkan angan-angan ini, satu investment perlu di buat dengan memberi kain-kain saree secara percuma kat Kak limah, kak joyah, kak emon(sumer bkn nama sebenar) supaya menjadi ejen jualan langsung secara percuma kat malaysia nnte...cam bagus jer plan aku nie!

    5)Menjadi POPULAR???


    angan-angan terkahir x sempat pikir sbb Vennu asyik jalan sampai belakang...terpaksa buat2 salin nota...haha

    to be continued~




    3 comments:

    maxman said...

    Venu mnegecewakan aku. hahhahaha. sape yg ckp muka kau mcm aaron aziz? seriously?

    Anonymous said...

    2012?

    Wan said...

    Boney,I wish when I meet you again in the future I can see another aaron aziz in your body..
    hahaha..I wish you good luck there..Hwaiting (u can do it)

    p/s:Untung apa duk India-->harga2 barang bleh thanlah juga murahnya+ boleh wat biz sari..kalau budak2 ngara lain susahlah nak wat biz..hahahaha...

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...