Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Kemajuan MARA

  • Saturday, February 12, 2011
  • pada tahun lepas, ada diuar-uarkan yang MARA ada memberi tajaan kepada beberapa orang asli di Kolej Mara Seremban untuk melanjutkan pelajaran di luar negara.perkara pertama yang aku pikir semasa diorang hantar orang asli nie ke Kolej Mara Seremban ialah "motifff???" nak pilihan raya lah tue, baru terhegeh-hegeh nak sibuk jaga tepi kain orang asli.
     then, semalam....buat 1st tyme nya  baru aku realize yang salah seorang orang asli tue ialah junior floor aku!! seyes muka dier tak macam orang asli ( nie sangat prejudis!)- muker orang asli macam maner lak ek???

    mula-mula dia tak mengaku pon dier orang asli, but after aku mempertikaikan kenapa dia ambik a-level, baru die mengaku dia tue orang asli.....aper lagi, aku paksa lah dier citer-citer(dialog cam ala-ala hantu kak limah)

    mendengar kisah silam dia yang amat mendukakan itu....haha, wat-wat dramatik jer! setelah bergossip-gossip, wat kali pertamanya aku pikir yang, wahhhhh.......MARA sangat BAGUS!!(kali pertamanya, ok) dan kerajaan sangat berfunction...walaupon secara teorinya cnfirm bukan mara yang puyer keje, menteri dier yang bertanggungjawab buat sumer nie( rase cam shafie afdal) tapi still amazed gler dengan apa yang diorg wat kat orang asli...perkara yang diorang wat nie sangat memberi impak dekat orang asli ....dengar cter terasa bangga gler kat junior tue

    semoga mara akan terus mampu berfikir secara bernas untuk memajukan orang melayu+bumiputera ini! 

    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...