Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

saya bersyukur saya Budak IB!

  • Saturday, February 5, 2011
  • beberapa hari yang lepas, aku bernasib malang kerana terpaksa bersosial( dimana itu diluar kepakaran aku). dan adalah beberapa isu semasa yang dibualkan. bagi aku, sebagai orang yang belajar subjek theory of knowledge( even kat dalam kelas aku cam bodo jer) aper yang difikirkan oleh seseorang tidak pernah salah, dan aper yang kita fikirkan tidak semestinya betul. oleh itu, kepada NON-IB silalah belajar bagaimana nak gunakan otak sebaiknya! ok aku tercakap riak....(tarik balik kata-kata tadi!!)zzz.

    sebagai contoh, ada video yang pasal sejarah manusia tue dan kat last part tue leh bantai kata ahmadnejad(ala..presiden iran tue, tak taw ejaan camner) ejen CIA...kalau lah orang yang jarang mengunakan otak untuk berpikir sudah tentu main sesuker hati percaya kat "theory" tersebut! sama jugalah denga isu mempolitikkan masjid. sekiranya surau atau masjid di kawasan PAS@ Pembangkang, membacakan khutbah yang berunsurkan anti-kerajaan akan disebut sebagai mempolitikan masjid, tetapi kalau MASJID-MASJID Negeri atau di bawah kawasan BN membacakan khutbah yang disediakan oleh majlis@jabatan agama dan siap mempunyai tema-tema tertentu dan siap ader slideshow yang tak der function, tidak pula di sebut sebagai mempolitikkan masjid??? ( contoh kedua tak der kaitan...padamkan dari ingatan anda)!

    kepada sesiapa yang bergelar manusia, setiap orang ada pendapatnya sendiri, dan janganlah sesuka hati memandang rendah terhadap pemikiran orang lain. tak semestinya orang yang belajar di SEKOLAH KOLEJ MARA SEREMBAN itu tidak boleh diterima, dan tidak lah bagus sangat pemikiran orang yang pergi UK itu!

    p/s: aku berusaha untuk mengawal kelaseran aku! harap maklum!!

    0 comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...