Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

There was an error in this gadget

budaya India yang pelik

  • Sunday, May 13, 2012
  • Di India, terutamanya di MMMC terdapat beberapa budaya pelik org India ketika dalam kelas. Nasib baiklah kitaorang nie hanyalah kolej bersekutu, so budaya sebenar mereka kurang dipraktikkan walaupon mase awal2 masuk dulu lecturer cuba menyebarkan dakyah2 budaya mereka, tetapi GAGAL! lecturer sruh kitaorg sumer berdiri ketika lecturer masuk kelas...korg hado? tapi maner nak gagah berdiri sumer..br sekali jer wat...pastue x der saper nk berdiri dah..seriuslly an awkward moment bler sumer org nk kne berdiri bagai...kat KMS yg sekolah tue pon tarok hado.

    yg paling aku x puas hati ialah larangan  pergi ke tandas ketika dalam kelas! pada suatu hari yg panas seperti biasa, ketika disscetion Venu dtg ke meja untuk mengajar...mase tue dlm kepala hotak dh pkir camner nk gagah 1 jam setengah nie....br 5 minit dier bercakap tertiber stretch receptor kat bladder dh stimulate..ALAMAK!!! dh x tahan nie...higher centre cuba inhibit dulu ..try diri sket, duduk, diri, duduk...pastue aku bisik2 kat org sebelah camner nk g tandas ni!!!!!  mase tue aku teringat lak kisah berpuluh tahun yg lepas, mase tue darjah lima kot.... mase tgh semayang zohor ramai2 tetiba dak darjah 4 depan aku terkencing mase tahiyat akhir.... sgt klakar mase tue sbb sumer kt tepi2 dier g cabut lari dgn gaya mase lagi dlm solat...

    x mahu kisah berpuluh tahun lepas terjadi kat aku, akhirnya berani mati mengagah cakap nk g tandas sbb dh x tahan glerrr...ambek ko! kena la leteran bertubi-tubi! org dh tahan nie..sempat gak dier nk berleter...arghhh!! selepas kne marah sumer...g la cabut lari carik tandas...alangkah malangnye tandas lelaki berkunci!!!!!!
    yang ader hanya satu tandas opposite dgn tandas lelaki...tahu la tandas aper kan...and cuba sambung aksi aku seterusnya.........

    ader kawan di meja sebelah lak nk terberak, mintak g tandas, cg tue batalkan attendance...scary x??


    2 comments:

    shikin said...

    Aku penah je g tandas tak cakap. Past kena bebel ngan Venu gak. apebenda je

    Anonymous said...

    apo kono tak buleh pogi tandeh nih?? kojam bonar..

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...