Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

There was an error in this gadget

ibubapa yang gagal

  • Tuesday, August 9, 2011
  • sebagai seorang guru yg 'berpengalaman"....aku tersentap membaca mengenai dak nakal kena seksa dalam penjara. dan bertambah tekanan darah semasa membaca ibubapa serang guru.

    konsep dier senang jer, saper jahat dierlah kena....tak dernyerr si cikgu-cikgu nie terhegeh-hegeh nk pergi menyibukkan diri pergi antar ank ko kat penjara tue kalo perangai diorg elok sgt. disebabkan mmg aku mempunyai "pengalaman" duk kat bilik displin tiap-tiap hari, aku dah taw sgt lah perangai diorg camner, sekali lah ngan mak bapak diorg. mostly kalo dak problems confirm parents diorg gak problems!! 



    *helooooo, ingat glamer sgt ker msk paper*

    guner logik akal pon taw dak2 nie "baik" sgt ker tak kan?? mungkin isu yg membuatkan ibubapa diorg sama jer seperti ank diorg memaki hamun dan mencarut  ialah perlaksanaan modul yang kononyer menjadikan mereka seolah-olah banduan. Bagi yang bukan guru, memang akan merasakan ia satu tindakan yg tidak wajar, tapi sekiranya kita hadapi sendiri pelajar bermasalah ini, ya Allah....nak jer hambun dak2 nie duk penjara tue lame-lame, ag bagus. jangan lah kat sini nak ckp psl kaunseling ek, nek lemah aku dgr! x der nk masuk kat kepala diorg tue....mungkin ader org akan suggest guru kena belanjer diorg lah, take care lah, so nnti diorg akan ikut kata guru tue. kalo dak2 biase bnder nie mmg ader kesan...tapi kalo pelajar yg sering poteng kelas, dan mempunyai masalah displin jgn haraplah diorg berubah. Masalah utama bukan cara guru untuk mendisplinkan pelajar, tapi cara ibubapa mendidik anak-anak mereka. Selagi Ibubapa duk manjakan ank mereka tak tentu psl selagi tue lah ia menjadi beban kepada guru. 

    Tolonglahhhhh ibubapa diluar sana, jgn ko terhegeh-hegeh nk backup anak ko tak tentu psl! asyik nak salahkan guru jer kerja korg, tyme pibg tue jer r yg duk dipersoalkan tapi bler tyme skola mintak dwet untuk kos belajar anak2 puyer kecoh nk mampus....tolonglah contohi peranan ibubapa di sekolah-sekolah cine sampai diorg boleh naik tanpa bantuan kerajaan.  



    3 comments:

    Zinnirah said...

    totally agree with u..

    Kh0| said...

    100% setuju!!

    Sara Hanapi said...

    manjakan sgt anak2 tu

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...