Surat al-baqarah ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

There was an error in this gadget

Lelaki dan gossip

  • Wednesday, August 24, 2011
  • kekadang aku rasa amat jengkil apabila ramai org mengecop aku nie "kaki gossip" ataw "wartawan MELODI" padahal secara dasarnya byk GOSSIP yang aku x taw... sejujurnya aku lah paling lambat mengetahui skandal2 yang terjadi di KMS terutamanya membabitkan pelajar A-LEVEL...semalam lepak lah dengan beberapa rakan KMS dan dalam 3 jam berbual kosong tue br lah aku taw SKANDAL-SKANDAL yang sudah basi...rase cam LOSER jer.....rase cam telah dipingirkan. barulah aku taw sipolan nie dengan sipolan nie....sipolan nie gaduh dengan sipolan nie sebab awek, sipolan nie dengan dak IB....sumer cite-cite yang lapuk....jadi apabila orang kata aku nie "KAKI GOSSIP" itu adalah fitnah yang tidak berasas (gaya : ala2 ROSMAH MANSUR)



    adakah Lelaki suka bergossip?? aku lebih suka mengunakan perkataan "GOSSIP" kerana rase lebih glamer dan komersial manakala bagi lelaki mereka mengunakan perkataan "lepak" ataw "sembang".... sejujurnya kalo lelaki bergossip mmg sangat mengalahkan perempuan sebagai contoh apa2 bende yang berlaku kat satu kelas IB nie, dak2 alvel akan taw dengan jelas dan lebih mendalam berbanding dak IB sendiri.

    kalo kat SASER dulu....lagi lah DASYAT dan MENAKUTKAN kerana 'GOSSIP" melibatkan guru dan pelajar. hahahahaa..... ia seakan-akan ader WIFI disekeliling anda kerana apa2 shj yg korg sebut ataw aper2 shj yg korg buat akan diketahui satu sekolah...lebih2 melibatkan SKANDAL PANAS. setiap kali ada mesyuarat PENGAWAS, daripada mendengar HICOM syok sendiri...kteorg yg x berpangkat besar nie membuka mesyuarat baru kat belakang sambil mengorek CERITA PANAS dari kediaman lain.  kat SURAU pon keadaan yang sama juga berlaku....sebelum solat bukanyer solat sunat pon...masing2 bergossip, mmg sgt bising kalo dekat surau nie...begitu juga ketika USRAH?? yang seakan-akan bukan usrah. sama cam KMS, lepas abeh SPM barulah aku taw CERITA PANAS yang sudah tidak SENSASI lagi.....rase NOOB gler....



    kesimpulan: SAYA BUKAN KAKI GOSSIP YANG TEGAR!

    2 comments:

    shikin said...

    "apa2 bende yang berlaku kat satu kelas IB nie, dak2 alvel akan taw dengan jelas dan lebih mendalam berbanding dak IB sendiri" apa cthnye? ade ek?

    Sara Hanapi said...

    dah tu suka sgt bergosip dgn shikin, kan dh kena cop kaki gosip

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...